JÁTÉKRA FEL!

Pósán Ildikó : Túrógombóc, palacsinta, dobostorta / tűz-víz-repülő mintájára

A játék neve, címe: Túrógombóc, palacsinta, dobostorta / tűz-víz-repülő mintájára/

A játék pedagógiai célja: Észlelés–mozgás összehangolása, figyelem, gyors reagáló képesség fejlesztése.

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét, hogy a hely-és helyzetváltoztatás során figyeljenek egymásra.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Nincs szükség eszközre .

Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.

Az előkészítés feladatai: Akadálymentessé tesszük a tornatermet, hogy minél nagyobb játékterületünk legyen.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: padok, zsámolyok fal mellé sorakoztatása.

A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom a gyerekeknek, hogy az egyik kedvenc játékuk mintájára kitaláltam egy játékot, amit szeretnék velük kipróbálni, majd ismertetem a játékszabályokat.

A játék menete, játékszabályok:A tornatermet 3 részre osztjuk. Az ajtóhoz közeli oldalon lakik nagymama, aki finom túrógombócot készít. A túlsó végén van a palacsintázó, ahol isteni a nutellás palacsinta, középen van a cukrászda, finom dobostortájával. A jelzés elhangzása után a tanulóknak minél gyorsabban az előre megbeszélt testhelyzetet kell felvenniük, illetve a megfelelő helyre futniuk. Túrógombóc: guggolás térdkulcsolással Palacsinta: hason fekvés, nyújtott karral Dobostorta: álló helyzetben térdek ütögetése A jelzéseket ötletszerűen adom.

A játék lezárása: A játékot tét nélkül csak a játék élményéért játsszuk, addig amíg a szokásos hármas sípszóval véget nem vetek a játéknak.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a gyerekeket.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: : Versenyként is játszható, ha az a gyerek aki eltéveszti a feladatot, kiesik a játékból, és szurkolhat társainak. Ekkor a játékidő megnő, mert a játék addig tart, míg 3 gyerek marad játékban. Ők lesznek az édességkirályok.

A játékvezető speciális feladatai: A játékszabály ismertetése után egy próbajátékot csinálunk, hogy meggyőződjek róla, hogy mindenki megértette-e a szabályokat. Később lehet rajta gyorsítani vezényszavak gyors változtatásával. Folyamatosan figyelem a tanulók fizikai és lelki állapotát is, kiemelten az aztmatikus betegsége miatt nehezebben terhelhető gyereket. Vele előtte megbeszélem, ha fárad kiállhat a játékból.

Egyéb/megjegyzés: Mivel a Tűz-víz –repülő játékot nagyon szeretik, remélem ez a játékváltozat is elnyeri tetszésüket.

A játékot lejegyezte: Pósán Ildikó