JÁTÉKRA FEL!

Pavella Krisztina: Ritmusos névismétlő

  1. A játék neve, címe: Ritmusos névismétlő
  2. A játék pedagógiai célja: Tanórára való ráhangolódás, koncentráció és figyelem- felkeltő, ritmusfejlesztő
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs szükség kellékre. Tanteremben is játszható, (akár a helyükön is ülhetnek a gyerekek).
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A gyermekek a padjuktól egy kicsit távolabb ülnek, kényelmesen tudjanak tapsolni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ezt a játékot csak akkor tudjuk folyamatosan játszani, ha a gyerekek már biztosan tudják egymás nevét. Ha ez nincs meg, a játék megakad, és nem lehet élvezni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megtanuljuk a ritmust. Négyszer, ötször elvégezzük a teljes mozdulatot. Addig nem kezdjük a neveket mondani, amíg azt nem látom, hogy a ritmust mindenki hiba nélkül üti.
  17. A játék menete, játékszabályok: Ritmus: két kézzel combra ütünk, ezután taps, jobb kéz csettint, ide mondjuk a saját nevünket, bal kéz csettint, ide mondjuk a társunk nevét. Ezután a szólított társunk következik, Jobb csettintésre saját nevét mondja, bal csettintésre egy másik társa nevét, és így tovább. Kérném, hogy ne mondják egymás után ugyanannak a nevét, és ha lehet, mindenkit szólítsunk fel és csak utána indítsunk egy új kört. Ha rontás van, újra kezdjük. Minden játékot én kezdek, mindig mást szólítok fel.
  18. A játék lezárása: Én zárom le a játékot, amikor úgy gondolom, hogy már többször körbe értünk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Természetesen a dicséret.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A tanulófázisban kérem, hogy felszólítás előtt nézzenek arra, akit szólítottak. Nehézségi fok, hogy nem néznek egymásra, vagy még nehezebb, ha másra néz, mint akit felszólít. Lehet a ritmust egyre gyorsabban tapsolni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A ritmus gyorsabb tapsolása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Pavella Krisztina