A játék neve, címe: Szótagolós játék
A játék pedagógiai célja: Iskola előkészités,szótagolás kialakulásának elősegítése.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Az asztalnál a széken ne hintázzanak a gyerekek,felhívni erre a figyelmet.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Képek az adott témakörben
Technikai igény: Asztal körül szék a résztvevőknek.
Az előkészítés feladatai: Előkészíteni a játékhoz szükséges képeket,valamint a játékhoz szükséges helyet.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A megfelelő hely kialakításában való segítség adás.
A játék megnyitása, nyitánya: Játékba hívogató motivációs dalocska éneklése.Ki játszik ilyet…?Közben folyamatosan képek lerakása az asztalra.Előreláthatóan a képek jól fogják motiválni a gyerekeket a játékban való részvételre.Hoztam nektek egy játékot,szótagolós játék a neve.Ez a játék segít nektek abban,hogy ügyesek legyetek majd az iskolában.
A játék menete, játékszabályok:Miután minden gyermek elhelyezkedett kezdődhet a játék.Menete:Képeket láttok,melyet egyesével meg is nevezünk.Miután ez megtörtént,megbeszélünk néhányat,hogy milyen szótaggal kezdődik,biztosítva,hogy minden résztvevő értse majd a játékot.A játékvezető a látott képek közül megkérdezi:Mi kezdődik úgy,hogy pl:lab?/mondja az első szótagot/Amelyik gyerek legjamarabb kimondja az adott szót,ez esetben,hogy labda,azé lesz a kép.
A játék lezárása: Miután elfogy az összes kép,minden gyerek megszámolja hány képe van.Közösen megbeszéljük ki vagy kik a győztesek.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenkit igyekszik a játékvezető egyesével is megdícsérni,illetve a győztest közösen megtapsoljuk.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot úgy is lehet játszani,hogy a képre rá kell csapni egy papír tárcsával.Aki a leggyorsabb,azé a kép.Másik lehetőség,hogy nem csak az első,hanem az utolsó szótag alapján kell kitalálni a szót.Mi végződik úgy,hogy…?Illetve a kettő kombinációja is alkalmazható,hol az első,hol az utolsó szótagra kérdezünk rá.
A játékvezető speciális feladatai: Az esetleges sikertelen kép keresést,amikor a gyerekek nem tudják a választ,el kell nekik mondani,szótagolni,hogy ebből is tanuljanak.
A játékot lejegyezte: Molnárné Sebők Angelika