JÁTÉKRA FEL!

Mojzes Andrea: Hangfelismerős ( Hettyen-Pitty ), Ügyességi, Táncolj az újságon!

  1. A játék neve, címe: Hangfelismerős ( Hettyen-Pitty ), Ügyességi, Táncolj az újságon!
  2. A játék pedagógiai célja: A leendő ötödikes osztályomba három osztályból érkeztek tanulók. Célom elsősorban a közösségformálás volt, illetve az, hogy a gyerekek minél jobban megismerjék egymást, picit kötetlenebb formában.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Szék, plüss játékok, kendő, újságpapír
  12. Technikai igény: CD lejátszó
  13. Az előkészítés feladatai: Terem berendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Játszani minden gyerek szeret, ezért mindenki szívesen vett részt a mókázásban. Mivel páros játék is volt, ezért kértem őket, hogy lehetőleg olyan párt válasszanak, akiről nem sokat tudnak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Körbe ültünk, tenyerünket felfelé fordítottuk. Behunytuk a szemünket és én indítottam a kört. Tovább kellett adni a lángot, úgy, hogy bele kellett tenni a másik tenyerébe. Ahol megállítottam a kört, azaz, akihez megérkezett a láng, annak a diáknak kellett kezdeni a játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: Többféle játékot játszottunk. Mivel klubdélután volt, több játékra is sor került. Kezdtük a hangfelismerős játékkal, mikor is bekötött szemmel kellett hang alapján felismerni a másikat. A kendő szigorúan a szemükön volt. Segíteni egymásnak nem lehetett. A következő a gyorsasági játék volt a plüss játékokkal. Képzeletbeli vonal mentén álltak egymással szemben és egymás elől kellett megszerezni a játékot. Én indítottam minden kört. Mivel testnevelés tagozatos osztály ezt különösen élvezték és fegyelmezetten játszottak. A harmadik játék az újságpapíron történő táncverseny volt. Párokat alkottak és félbehajtott újságpapírra kellett állniuk, amiről nem volt szabad lelépni és persze táncolniuk kellett. A zenét én állítottam meg időről időre. Két bíró segítette a munkámat, akik nézték a párokat, hogy ki lép le a papírról. A feladat egyre nehezebb lett, mivel minden blokk után hajtani kellett az újságpapíron, ami nehezítette a közös táncot. Így egyre jobban egymásra voltak utalva a pár tagjai.
  18. A játék lezárása: A játékokban a győztes párokat megemlítettük. Erre figyeltem mind a három játék esetében.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A jutalom, mivel klubdélután volt, extra csoki járt a győzteseknek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A táncos feladatot, lehet variálni úgy, hogy a zene leállításakor meg kell merevedniük, mint egy szobornak. Aki megmozdul kiesik. Vagy, mivel mi angolos osztály is vagyunk, az utasításokat lehet angolul is adni. A hangfelismerősnél lehet angolul beszélni a bekötött szemű társhoz.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nincs különösebben.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a délutánt és szeretnének még több „közös játékos” programot az osztállyal.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Mojzes Andrea