JÁTÉKRA FEL!

Kovácsné Szentesi Krisztina : Sas és kisegér( házas fogó) és Cica meg a kutyák (kisegér)

A játék neve, címe: Sas és kisegér( házas fogó) és Cica meg a kutyák (kisegér)

A játék pedagógiai célja: figyelem, koncentráció, türelem, bizalom, együttműködés

A játék jellege: Csoport- vagy párképző

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A helyszín biztonságos legyen. A játékosok elhelyezése körbe v. párban. A melegben pólóban szaladgáljanak. Esetleges csúszásveszélyre fel kell hívni a figyelmüket. Hol kell megérinteni a másikat a játék során?

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A játék megnyitása, nyitánya: Első lépésben kialakítani milyen formában fognak játszani a gyerekek. Ezután ismertetni kell a legfontosabb szabályokat. Egy kerettörténetbe , mint szereplőket bevonom. Új játék esetén mindig csináljunk próbajátékot. 1.játék leírása: Alkossatok párokat! A párok a kezüket a levegőbe úgy emelik, hogy ujjaikkal összeakaszkodnak, vagyis mintha a kezetek lenne a ház teteje. Ti most egy hatalmas erdőt alkottok. Úgy álljatok egymással szemben, hogy közétek egy valaki beférjen. Ezt a pár feloldom. Jani lesz a kisegér. Bianka a sasmadár. A sasmadárnak el kell kapnia a kisegeret. Ha ez sikerül, akkor szerepet cseréltek. Ha a kisegérnek sikerül az erdőben találni egy fát, akkor oda bebújik. Az új kisegér az lesz, aki elé bebújt a kisegér. Akivel szemben van azzal lesz egy új fa. Indulhat a játék!

A játék menete, játékszabályok:A próbajáték után, indulhat újra a játék más szereplőkkel. Menet közben is lehet a szabályt ismételni. (pl. ketten vagytok egy pár) 2. játék Először alakítsunk ki egy nagy kört. Egy cica nem találja a kiutat az éleskamrából, mert a falait kutyák védik. A cica, csak úgy tud kimenekülni, ha előtte nincs két kutya. Amikor a cica elindul nyávogó hangot adva igyekszik kijutni a kamrából. A kutyák csak úgy tudják elállni a cica útját, ha párban megfogják egymás kezét. Az a cica győz, aki ki tud menekülni a kamrából. A kutyák pedig akkor győznek, ha nem engedik ki a cicát a kamrából. Legyél Ricsi te a cica! Állj be a kör közepébe, és sétálj kifelé a körből. Mehet!

A játék lezárása: 1.játék befejezése a 2. játék elkezdése. A sasmadár elől elmenekült az egér az erdőben. Ezután kiszaladt az erdőből és beszaladt egy házba. Őt meglátott egy cica és utána szaladt. A kisegér kijutott a szabadba, a cica viszont nem tudott kijönni a kamrából, amit sok kutya vett körül.

2. játék befejezése Mindenki nagyon ügyes volt. Ha szeretnétek, majd máskor is fogunk ilyet játszani.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalmazom őket néhány mosollyal vagy egy-két kéz simításával. Elmondom, hogy szépen játszottak, és nagyon jól figyeltek.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más szereplőkkel lejátszani a játékokat. Más érintés lenne.(pl. nem a kezét fogja meg társának, hanem a vállát, vagy ketten szorosan egymás mellé állnak.(2.játék) Csak a tenyerük ér össze és nem kulcsolják össze. (1.játék)

A játékvezető speciális feladatai: A helyszín gondos kiválasztása. A szereplők szabadon, és olyan mértékben kapcsolódjanak be, ahogy szeretnének. Esetleges balesetveszélyre fel kell hívni a figyelmet. Ha valamelyik szabályt eltévesztik a játékosok újra fel lehet eleveníteni.

A játékot lejegyezte: Kovácsné Szentesi Krisztina