JÁTÉKRA FEL!

Kovács Mária Gyöngyi: Szigetmentő

A játék neve, címe: Szigetmentő

A játék pedagógiai célja: -felfrissíteni a csoportot -feszültségoldás -szórakozás -társakra való figyelem

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a figyelmet, hogy a játék hevében, a gyors sziget keresés közben vigyázzanak egymásra, nehogy ellökjék egymást. Tilos erőszakkal elfoglalni egy szigetet, ha valaki hamarabb odaért, azt tudomásul kell venni és tovább futni.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: A gyermekek számának megfelelő hullahopp karika. Esetleg a terület kijelöléséhez bólyák.

Az előkészítés feladatai: A hullahopp karikák elhelyezése a játék területén.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A játék menete, játékszabályok:A játék kezdetén annyi hullahopp karikát helyezünk tetszőlegesen a játéktérre, ahány résztvevő van. Vízbe! utasításra mindenki elhagyja a szigetét, s uszikálnak. Szigetre! vezényszóra mindenkinek keresnie kell egy üres szigetet, s azt el kell foglalnia. Az első uszikálás alatt a játékvezető leveszi a játéktérről az első szigetet, így egy gyermeknek nem marad. Ő az első kieső, innentől kezdve az ő feladata, hogy az uszikálások ideje alatt mindig egy-egy szigetet eltüntessen. Ő a szigetlopkodó kismanó, aki a békésen éldegélő szigetlakókat megfosztja otthonától. Egy szigeten mindig csak egy szigetlakó tartózkodhat. Amennyiben egyszerre teszik a lábukat a szigetre, úgy Kő, papír, ollóval döntik el, ki maradhat. A játék során egyre kevesebb szigetlakó marad. Az nyer, aki a legvégén meg tudja szerezni az utolsó szigetet. A kiesett játékosok a játéktéren kívülről szurkolnak.

A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor az utolsó szigetet védi meg egy tanuló. Amennyiben folytatjuk a játékot, a következő játékban ő lesz a szigetlopkodó kismanó.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén minden tanulónak kijár a dicséret, hiszen mindenki teljes erőbedobással küzd, hogy minél tovább játékban maradjon. Kiemelhetjük azon tanulókat, akik többször is a legvégsőkig el tudtak jutni.

Egyéb/megjegyzés: Más kerettörténettel nagyobb gyerekek is élvezték a játékot.

A játékot lejegyezte: Kovács Mária Gyöngyi