JÁTÉKRA FEL!

Kovács Katalin: Gyümölcsjáték

  1. A játék neve, címe: Gyümölcsjáték
  2. A játék pedagógiai célja: csapatépítés, memóriafejlesztés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: távolabb helyezni a játékmestereket egymástól
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: • 4 játékmester • 4 db A/4 – es lap listával, pl.: 12 gyümölccsel • 4 db ceruza a játékmestereknél • síp a játék indításához, leállításához • stopper
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai:  játékmesterek kiválasztása  lista elkészítése, kinyomtatása  csapatalkotás  4 toll előkészítése  síp előkészítése  stopper előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:  ötletek kérése a lista elkészítéséhez (életkori sajátosságnak megfelelően)  csapatválasztás  játékmesterek megszavazása
  16. A játék megnyitása, nyitánya:  csapatok felsorakozása  játékmesterek elhelyezése a tér 4 pontján  sípszóra indítás  időmérés
  17. A játék menete, játékszabályok: Az osztályunkat 4 csapatra osztjuk. Kiválasztunk (önként jelentkezéssel, vagy szavazással) 4 játékmestert. A játékmestereknek kiválasztunk a „gyümölcslistáról” titkosan 3 gyümölcsöt, amit meg kell jegyezniük. (Papírra is leírhatjuk számukra.) Ezt követően ők elhelyezkednek (ceruzával a kezükben) a tér 4 különböző, lehetőleg távoli pontján. A csapatok kapitányt választanak, akinek a kezébe adjuk a „gyümölcslistát”. A cél: minél előbb megszerezni a játékmesterek összes aláírását. Az a csapat győz, ahol adott időre több aláírást gyűjtöttek. Szabályok: • Egy játékmesternél egyszerre csak 1 csapat tartózkodhat. • A játékmestertől egyszerre csak 1 gyümölcsöt lehet kérdezni, pl.: – Andris te vagy az ananász? Ha nemleges a válasz, akkor tovább kell szaladniuk a másik játékmesterhez. Ha eltalálták, a játékmester aláírja a gyümölcs mellett a nevét. • A csapattagoknak együtt kell szaladni, nem széledhetnek szét. • Kooperálniuk kell: beszéljék meg mindig, kihez szaladnak, és a játékmestertől melyik gyümölcsöt kérdezik. • Memóriajáték is egyben: jó ha megjegyzik, melyik játékmestertől, melyik gyümölcsöt kérdezték már. • A játék akkor ér véget, ha egy csapat mind a 12 gyümölcs mellett összegyűjtötte az aláírást, vagy 10 percen belül a legtöbbet megszerezték.
  18. A játék lezárása: sípszóval
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : gratuláció, taps, szóbeli dicséret
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: : Megváltoztatni a listát életkori sajátosságoknak megfelelően: meseszereplők, mondabeli szereplők, történelmi személyek nevével.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a csapatok mozgását, elkerülni a baleseteket és a csalást.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kovács Katalin