A játék neve, címe: Tündérek kincse (csipeszgyűjtő)
A játék pedagógiai célja: a figyelem, a koncentráció, az ügyesség fejlesztése, versenyszellem kialakítása, szórakozás
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: –
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: székek, kitűzők
Technikai igény: –
Az előkészítés feladatai: a helyszín átrendezése, kellékek biztosítása
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: helyszín rendezése, kialakítása, kellékek elkészítése és kiosztása
A játék megnyitása, nyitánya: a játékosok ismerik egymást, nincs szükség bemutatkozásra, játékszabályok ismertetése
A játék menete, játékszabályok:a tündérek vissza akarják szerezni a gonosz varázslótól a régen elveszett kincset a játékosok körben állnak, párban játszanak dió-falevél-varázspálca (kő-papír-olló) játékot a játék célja a széken elhelyezett kitűzők megszerzése/azok megszerzésének megakadályozása bal/jobb kézzel a játékosok a székek mellett guggolva játszanak aki a legtöbb kitűzőt megszerzi, az győz
A játék lezárása: a játék akkor fejeződik be, ha egy játékos összegyűjti a legtöbb kitűzőt a versenyhelyzet és az új kerettörténet izgalmassá teszi a sokak által ismert alapjátékot is kiesés, „retorzió” nincs
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: a játék végén a győztesnek gratulálunk, de a többi résztvevő is pozitív megerősítést, dicséretet kap
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: a későbbi kurzusrésztvevők fantáziájára bízom
A játékvezető speciális feladatai: egy idő után változtatni kell a kerettörténeten, hogy a játék ne váljon unalmassá
Egyéb/megjegyzés: –
A játékot lejegyezte: Kohn Judit