JÁTÉKRA FEL!

Kiss Annamária: Tapsi-hasi

A játék neve, címe: Tapsi-hasi

A játék pedagógiai célja: – Szabálytudat erősítése. – Önbizalom erősítése. – Kudarctűrés erősítés – Számolási készség fejlesztése – Képességfejlesztés (figyelem , észlelés, logikus gondolkodás, matematikai képesség.)

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: nincs

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: laminált képek, számkártyák, tallérok

Technikai igény: kellékek esztétikus, praktikus formában való elkészítése

Az előkészítés feladatai: asztal és székék elrendezése.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: teremrendezés

A játék megnyitása, nyitánya: ,Nézzétek itt egy játékládika, aki kíváncsi mit rejt a ládika gyorsan jöjjön ide és nyissuk ki egy varázsigével.

A játék menete, játékszabályok:– aki játszani szeretne azokat kiszámoljuk.( Esik eső csepereg…) – aki játszik az kap 6 darab macis képet és hozzá számkártyákat. – a macis képeket magad elé kell tenni, – a macik mellé lefordítva letesszük a kártyákat. – a tallérokat a ládikában maradnak. – a játékot úgy játszuk, hogy egyszerre mindenki betesz az asztal közepére egy számképkártyát felfordítva, mikor mindketten tettetek kártyát, adjátok össze a számokat és annak a macinak a hasára csapjatok amelyiken annyi pötty van amennyit a két szám összege ér. Aki először csap rá helyes végösszeget mutató macira(hasára) egy tallért vehet a ládikóból. A játékot addig játszik még a tallérok el nem fogynak.

A játék lezárása: a nyereményt mindenki megtarthatja. A nyereményre a gyermek jelét rárajzoljuk.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: – Mennyire keltettte fel a játék az érdeklődést? – Szabályok mennyire voltak érthetőek, tarthatóak? – Mennyire volt kivitelezhető a játék a gyerekeknek? – Izgalmas-e? – Örömöt szerez-e? – Segít –e a ismétlésben? – Van-e továbbra is kedvük a játékra? Mindenki kap személyreszabott dicséretet és elviheti a tallért.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Mozgással is össze lehet kötni, A macis képeket nagy méretben készítjük el, és a gyerekeknek a számolás után rá kell lépniük a végeredményt mutató képre. 2. Lehet a macikra számokat tenni a dominó kép helyett. 3. Lehet a végeredményt mutató képeket tízig bővíteni. 4. Lehet síkidomok és színek kombinációjára cserélni a macik hasán lévő képeket, hozzáigazítva a kártyákat, ahol az első játékos színt fordít, a második játékos síkidom képét

A játékot lejegyezte: Kiss Annamária