JÁTÉKRA FEL!

Gyarmati Anikó: Tévedhetetlen király/nő

  1. A játék neve, címe: Tévedhetetlen király/nő
  2. A játék pedagógiai célja: Tudásanyag átismétlése. Ellenőrzés.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Székek
  12. Technikai igény: Szék minden résztvevőnek. Papír, toll.
  13. Az előkészítés feladatai: Igaz-hamis állítások kitalálása, lejegyzése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ők maguk is találjanak ki igaz -hamis állításokat az adott témakörrel kapcsolatban
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mostani játék során azt fogjuk eldönteni, hogy ki tud legtöbbet az állatok rendszerezéséről.Az lesz a győztesünk, aki egyszer sem téved a játék során.Ő lesz a tévedhetetlen király/nő. Ez esetben mondhatjuk azt is, hogy Ő az állatok királya;-)
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki foglaljon helyet a székén. Igaz vagy hamis állításokat fogok mondani. Ha úgy gondolod, hogy igaz, amit mondok, állj fel! Ha úgy véled, hogy hamis az állításom, maradj ülve. Lesz egy kis gondolkozási időd, majd háromig számolok. Háromra vagy felállsz, vagy ülve maradsz. Ne a másik válaszára várj, azért fogok számolni, hogy egyszerre dolgozhassunk. aki hibázik, az kiesik a játékból. Az győz, aki a legvégén bent marad.
  18. A játék lezárása: Az utolsónak bent maradó játékosunk a tévedhetetlen király/nő. Ő rendelkezik a legnagyobb tudás kincsével.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret,esetleg ha a játék minősége engedi plusz pont, vagy akár ötös érdemjegy.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Gyerek teszi fel az igaz, hamis állításokat. A levelet hozott a postás játék mintájára igaz állítás esetén ellépek a helyemről.Így nem kiesős változata is megvalósítható, ugyanakkor leszűrhető, hogy ki mennyire készült.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Tudni a helyes választ.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gyarmati Anikó