JÁTÉKRA FEL!

Grézló Klára: Rabszolgatartó

  1. A játék neve, címe: Rabszolgatartó
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem, memória fejlesztése, együttműködés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: papír, írószer
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy olyan játékot játszunk, amelyben rabszolgává teheted a társaidat. A rabszolgák viszont tovább játszanak, segítik a rabszolgatartóikat. Csapatként dolgoznak.
  17. A játék menete, játékszabályok: Előkészítő szakasz: Mindenki választ magának egy álnevet, amit a játékvezetőnek megsúg, aki lejegyzi a neveket egy papírra. A lejegyzett neveket senki sem láthatja. Ezután a játékvezető felolvassa az álneveket, majd a felolvasást még egyszer megismétli. Soha többet. Most következik a játék: A játékosok egymás után megpróbálnak egy álnevet a tulajdonosához párosítani. Ha nem talált, akkor a következő játékoson a sor. Amennyiben eltalálta valamelyik álnév tulajdonosát, a kitaláló rabszolga tartóvá, a kitalált a rabszolgájává válik. Együtt egy csoportot alkotnak, ami a játék során gyarapodhat. Ilyenkor még egyszer a kitaláló következik. Természetesen a rabszolgatartóknak is van álnevük, így ők is rabszolgává tehetők. Ez csak a csoportjával együtt lehetséges, de csak akkor, ha a kitaláló eltalálja a rabszolgatartó álnevét és a csoportjába tartozók álnevét is fel tudja sorolni. A játék során a rabszolgák már nem találgathatnak, viszont a rabszolgatartóikkal összebeszélve, segíthetik őt.
  18. A játék lezárása: A játék végeztével egyértelmű, hogy ki lett a győztes csapat, hiszen oda tartozik mindenki. Patt helyzet is kialakulhat, ha egy-két álnév feledésbe merült. Ilyenkor nem hirdetek győztest.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Meg lehet beszélni, hogy szerencsés volt-e az álnév választás, vannak-e jó stratégiák…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Álnevek választása kikötésekkel
  21. A játékvezető speciális feladatai: Segíti a szabályok betartását, gördülékennyé teszi a játékot.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az álnevek lejegyzésének és felolvasásának sorrendje ne egyezzen meg, nehogy ebből következtethessenek az álnevek tulajdonosára.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Grézló Klára, (grezlo.klari@gmail.com)