JÁTÉKRA FEL!

Géczi Henrietta: Kapd el a labdát!

  1. A játék neve, címe: Kapd el a labdát!
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők megtanulják egymás keresztnevét
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A labda feldobása és a név elhangzása után mikor a labdáért szaladna figyeljenek egymás testi épségére, valamint ha szabadban (fűben) játsszák a játékot az egyenetlen talajra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1 db labda
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség technikai igényre. A játékot kört alkotva állva játsszák
  13. Az előkészítés feladatai: Szabad fáktól mentes helyszín biztosítása, ha a labdát a játékosok feldobják, ne ütközzön egy faágba.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Névtáblák készítésével
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok bemutatkoznak
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok egy kört alkotnak. Egy játékos a körön kívül helyezkedik el labdával a kezében. Ő lesz a dobó. A dobó körbe sétál a játékosok körül, a kezében a labdát tartja. Hirtelen feldobja a labdát a levegőbe, úgy hogy az a körön belül maradjon és eközben az egyik játékos nevét kiáltja. A kiválasztott játékosnak az a feladata, hogy minél hamarabb elkapja a labdát, mielőtt az leesne a földre. Ha sikerül neki, a következő körben ő lesz a dobó. Ha nem sikerül, akkor visszamegy a helyére.
  18. A játék lezárása: Az a játékos, aki nem kapja el a labdát végez egy mozgásos feladatot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok dicsérete, játékban való részvétel megköszönése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A versenyhelyzet fokozása érdekében, a játékot lehet úgy is játszani, hogy az a játékos, aki nem kapja el a labdát kiesik a játékból. Ha a játékosok ismerik egymást, akkor a saját nevük helyett, esetleg egy mesehős nevét is magukra ragaszthatják.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Ha már többször játszották a játékot, a dobó játékos fokozhatja a tempóját, így gyorsabb és izgalmasabb lesz a játék.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők élvezik és szeretik a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Géczi Henrietta