A játék neve, címe: Kakukk száll a fészekbe- fészekfoglaló fogó játék
A játék pedagógiai célja: *Új játék és a hozzátartozó szabály megismerése,megtanulása. *Motoros képességek-nagymozgás fejlesztése: Gyorsaság fejlesztése *Értelmi-érzékszervi fejlesztés:Térbeli tájékozódás fejlesztése *Értelmi-Kognitív,pszichikus fejlesztés: Feladatértés,feladattartás fejlesztése
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Kihangsúlyozom,hogy vigyázzanak egymásra és ne ütközzenek össze.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A játék megnyitása, nyitánya: Az előző héten a madarakról volt szó.ezt felelevenítve,utalva rá egy kérdést teszek fel? Melyik madár rakja a tojását más madár fészkébe?A válasz:kakukk.Egy új játékot,a,fészekfoglaló játékot fogjuk játszani.Körben állnak,párokba rendeződnek.Kivéve egy pár,akik közül egyik a fogó,a másik a szökő,azaz a kakukk,aki igyekszik a fészekbe bejutni.
A játék menete, játékszabályok:A szökő a többiek közt futkározik,bármelyik pároshoz,azaz fészekbe beállhat,de csak úgy,hogy a fészekben az egyik játékosnak hátat fordít és az lesz az új szökő.A fogó már őt kergeti,ha elkapja,szerepcsere lesz és neki kell szöknie és minél hamarabb beállnia egy házba,azaz fészekbe.
A játék lezárása: Figyelek arra,hogy mindenki sorra kerüljön vagy fogó vagy szökőként legalább.Aztán levezető játékként ráfűzve a Madarak voltunk földre szálltunk és a Csíp,csíp csóka népi mondókát eljátsszuk.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem,hogy szeretnék-e legközelebb is játszani,tetszett-e.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezités: A szökő egy plüss tojást/madárkát továbbad annak,aki elé beállt,azaz az új szökőnek.
A játékvezető speciális feladatai: A feladat, a szabály megértésének ellenőrzése folyamatosan és azonnali javítás,korrigálás. Buzdítás,hogy a szökő gyorsan álljon be házba,így gyorsabban cserélődnek a szerepek.
A játékot lejegyezte: Fábián Katalin