A játék neve, címe: Rókavadászat
A játék pedagógiai célja: Gyorsaságfejlesztés, csapatépítés, csapatmunka
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Előre beszéljük meg, hogy futás közben mire figyeljenek! Mivel a játékot érdemes a szabadban lejátszani, így az udvari játékok útban lehetnek, illetve a társakra is figyelni kell, hiszen nagyon rohanós feladatról van szó.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Rókás képekkel ellátot színespapír négyzetek, 3-5 féle szín is lehet, csapatszám függvényében.
Technikai igény: Nincs,de ha udvaron, játszótéren játsszuk, akkor az ott elhelyezett játékok (hinta, pad, mászóka) még izgalmasabbá is teszi a keresgélést.
Az előkészítés feladatai: A kiválasztott területen el kell rejteni a sok színes rókaképet. Ezek széthordása a kezdő feladat. (A játék megismétlésénél ezt a feladatot már a gyerekek is végezhetik a szabályok megbeszélése után.)
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek előkészíthetik, kinyírhatják a rókaképeket, mondókázhatunk is hozzá.
A játék megnyitása, nyitánya: Csapatválasztás. A csapattagokat először a játékvezető választja ki. Megy körbe, megérinti a játékosok vállát és azokat a színeket mondja felváltva, amilyen színűek a rókás kártyák (pl.: kék, zöld, szürke, kék, zöld, szürke…). Ez persze több szín is lehet, létszámfüggő. Kerettörténet: Egy vadasparkban rengeteg kisróka született. Az ide látogató gyerekek szívesen gondozzák a kisrókákat. Egy apró figyelmetlenség miatt azonban nyitva maradt a ketrecük ajtaja és a szélrózsa minden irányába szétszaladtak. Segítenünk kell a vadaspark dolgozóinak összegyűjteni a rókákat!
A játék menete, játékszabályok:Szabályok: 1. Csak a saját színű rókádat gyűjtheted! (kék csapat a kék papírrókákat stb…) 2. Egyszerre csak EGY rókakép lehet a kezedben, amivel visszaszaladsz a kiindulópontra! Ha letetted, indulhatsz a következőért! 3. Ha valahol látsz még olyan színű rókát, amilyen színűt keresel, szólj a keresgélő csapattagodnak! 4. A játék időre megy! A sípszó elhangzása után már nem gyűjthetsz több rókát! A játék kezdése: A csapatválasztás, a kerettörténet és a szabályismertetés után a csapatok felállnak a játékvezető köré, majd sípszóra elindul a keresgélés a kijelölt területen. A játékosok egyesével hozzák a játékvezetőhöz az adott színű rókás kártyákat, futva, majd rohannak a következőért. A játék végét a sípszó jelzi! (3-4 perc) A sípszó után mindenki visszajön a játékvezetőhöz, leülnek a csapatok és megszámolják a begyűjtött rókákat. A legtöbb rókát gyűjtött csapat győz. Több kört is lehet játszani, nagyon el fognak fáradni és nagyon élvezik!
A játék lezárása: A játék végét sípszó zárja a megbeszélt idő lejártakor. Ezt követően visszafutnak a játékosok és leülnek a játékvezető körül.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A csapatok megszámolják a kártyákat. Amelyik csapat a legtöbbet gyűjtötte, az győz. Őket megtapsoljuk, megdicsérjük, megbeszéljük néhány szóban, hogy miért győzhettek ( egymás segítése, összedolgozás). Jutalmuk lehet, hogy a következő körben ők rejtik el a kártyákat (persze ezt követően új színt kap és gyűjt minden csapat)!
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehetséges variáció: ha kisebb területen játszunk, akkor érdemes a rókák begyűjtésének módját megváltoztatni, pl.: csak guggolásban/ pókjárásban/ szökdelve/ négykézláb közlekedhetsz.
A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy egyszerre mindenképpen csak egy kártyát hozhat a játékos, biztatni őket, hogy segítsék egymást a keresgélésben! A sípszó után, már nem lehet kártyát elfogadni!
Egyéb/megjegyzés: Ha tábor során vezettem a játékot, nagyon jó volt feszültség-levezetésére is, illetve bemelegítésnek. Az eddigi csoportjaim rendszeresen kérik, kérték!
A játékot lejegyezte: Bohács Adrienn