JÁTÉKRA FEL!

Bedő Adela: Hettyen -pitty

  1. A játék neve, címe: Hettyen -pitty
  2. A játék pedagógiai célja: csoporttársak felismerése hang és tapintás után, valamint emlékezet fejlesztése
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a gyerekek legyenek ráhangolódva a játékra, teljes csendben és nyugalomban várják a játék kezdetét, legyenek egymástól megfelelő távolságban ,
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kendő, vagy sál ( az egyik játékos szemét bekötni )
  12. Technikai igény: szék minden résztvevőnek
  13. Az előkészítés feladatai: a kis székeket félkörbe helyezni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: lányok haját cofba rakni, megfésülni, kiereszteni, beszélgetni róla ki milyen ruhában van , stb.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy ismert játékkal indítunk, amelyben gondolok valakire, (akinek pl. kék a szeme, hosszú haja van, nincs befonva, loknis szoknya van rajta és rövid ujjú póló) – a gyerekeknek ki kell találni kire gondolok. Ezzel felkeltem a figyelmüket a játékra, ráhangolódnak a következő játékra
  17. A játék menete, játékszabályok: A Hettyen-pitty nevű játékban a bekötött szemű játékos nem nézheti meg ki ül az ölébe, vagy ki áll előtte; a félkörben ülő gyerekek nem súghatnak, nem árulhatják el annak a nevét, akinek ki kell találnia a nevét a bekötött szemű játékosnak, a többi gyerek csak abban az esetben segíthet a bekötött szemű játékosnak, ha tapintás és hang útján sem sikerül kitalálni a gyerek nevét, ilyenkor segíthetnek abban, hogy milyen színű a haja, a fülbevalója, a szoknyája, a nadrágja, végső soron megmondhatják az óvodai jelét
  18. A játék lezárása: a játék akkor ér véget, amíg a gyerekek izgalommal, örömmel, érdeklődéssel végzik, és nem szegik meg a szabályokat, de 4-5 játékos váltakozásával általában az érdeklődés csökken, Mi a játék után eljátszottuk az: Ennek a kislánynak nem jutott párja -kezdetű páralkotó játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem kinek tetszett a játék, szerintük ki volt a legügyesebb, ki találta ki hang után, és ki tapogatás után, valamint ki az aki kis segítséggel ugyan, de emlékezetből ki tudta találni a másik játékos nevét,
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: továbbfejlesztési lehetőség: miután már nagyon jól ismerik egymást, és tudják ki miben van, a hosszú hajú kislányra szoknya helyett adhatunk kis nadrágot, vagy befonhatjuk a haját, tehát apró, de lényeges dolgot változtathatunk rajta, hogy izgalmasabbá tegyük a játékot- ilyenkor érdemesebb kisebb létszámú csoporttal játszani,
  21. A játékvezető speciális feladatai: a játékot teljes fegyelemmel, és figyelemmel ,csendben kell játszani, hogy a játékost akinek ki kell találni a másik gyerek nevét ne zavarjuk meg
  22. Egyéb/megjegyzés: nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Bedő Adela