A játék neve, címe: Kinél van a plűss?
A játék pedagógiai célja: A tanult állatok felismerése, megnevezése.
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: El kell pakolni a csoportszobában az asztalokat, székeket, hogy kerekesszékkel is akadálymentesen lehessen mozogni.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Plüssállatok. Képek az állatmozgások utánzásához.
Technikai igény: Matrac a nézelődő autista tanulónak, aki valószínűleg nem fog résztvenni a játékban, csak figyelni fog minket.
Az előkészítés feladatai: Az állatmozgásos képek kinyomtatása, laminálása. a székek, asztalok sarokba pakolása.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A plüssállatok megtapintása, közös megnevezése.
A játék megnyitása, nyitánya: Az állatokról tanultunk, megnéztük őket képeken, filmeken. Az állatok most ellátogattak hozzánk az erdőből, a mezőről, az állatkertből. Akkor lesznek nagyon boldogok az állat barátaink, ha felismerjük őket.
A játék menete, játékszabályok:A kör közepén vannak a plüssállatok. Akit megkérek, felvesz egy plüsst, megnevezi az állatot és odaadja valakinek. Bemutatom. Az oroszlán Dórinál van. Add tovább! Ha mindenkinél volt az oroszlán, választunk egy másik állatot.
A játék lezárása: Akkor lesz vége a játéknak, ha minden résztvevő minden állatot megkapott. Nem baj, ha nem tudta megnevezni. Az állatok nagyon boldogok hogy itt lehettek, most Mátéhoz mennek, mert Őt is szeretnék megismerni, de meg fognak még látogatni Titeket. Itt hagytak nekünk néhány fotót, hogy ne maradjunk magunkra. Játsszuk el együtt a képek állatmozgásait! Közben a játékot szemlélő fiú megkapja a plüssöket játszani.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden tanuló dícséretet kap. Beszélgetés a kedvenc állatunkról.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mindenki kap egy plüssállatot a pólója alá, A nála lévő állat hangját kell utánozni, a többieknek ki kell találni hogy milyen állat van nála. Még nehezebb változat, hogy a kendővel letakart állatot kell megnevezni tapintás alapján.
A játékvezető speciális feladatai: Biztosítani kell a kerekesszékes kisfiú szabad mozgását, a játékban való részvételét. Mindeközben figyelni kell a szemlélődő, játékból kimaradó autista fiú nyugalmát.
Egyéb/megjegyzés: A játékokat SNI-s gyermekcsoportomra alakítom át, az ő képességeiknek megfelelően. A játékok változtatásánál figyelembe kell vennem a kis lépések elvét és a fizika állapotukat.
A játékot lejegyezte: Bakóné Mazán Judit