A játék neve, címe: Rumini varázs-szemüvege – Varázsjáték
A játék pedagógiai célja: fantázia, képzelet, a lényeg kiemelése, türelem, bátorság, önkifejezés képessége
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Egyes tárgyak baleset-veszélyesek lehetnek átvarázsláskor, így megfelelő helyet kell biztosítani a játékosok között: jelen játékban az ugrókötélből ostort varázsló kisfiút jó messzire küldtük, és felhívtam a figyelmét arra, hogy a fa fogója nagyot tud csapni.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Különböző játékok a varázsláshoz, pl. ugrókötél, plüss figura, kindertojás belső, kisautó, papírpohár, ütőhangszer, varázspálca. Méretileg tenyérben könnyen elférhető, vagy fogható, 8-10 darab.
Technikai igény: Ülve kényelmesebb, és könnyebb egymásra figyelni, így erre a legmegfelelőbb egy szőnyeg vagy pokróc.
Az előkészítés feladatai: Kellékek előkészítése, a térben középen elhelyezni.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy óvodai csoportban akár a gyerekeket is be lehet vonni a kellékek keresésébe – hozd ide a kedvenc játékod! – vagy csak az elhelyezésbe.
A játék megnyitása, nyitánya: Rumini a láthatatlanná tevő kalap és a vascsöppentő mellé most egy varázs-szemüveget is szerzett a legújabb kalandjában, amit most elhoztam nektek!
A játék menete, játékszabályok:Aki felveszi a varázs-szemüveget, az másnak látja a tárgyakat/játékokat. A többieknek az a feladatuk, hogy kitalálják, mivé varázsolta a játékot. Pár mozdulat és hangeffekt adása is lehetséges. Aki kitalálta, az kapja meg a szemüveget és ő varázsolhat.
A játék lezárása: Ha már mindenkire sor került, és nincs több ötletük, vagy elfáradtak, akkor eljátszom én, hogy telefonálok valamelyik tárggyal, és utána elmondom a gyerekeknek, hogy Rumini hívott, és vissza kell adnunk neki a szemüvegét, mert Balikóval újabb kalandra indulnak.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Már közben dicsérem a gyerekek kreativitását, a szorongó gyerekeknek ötletekkel segítek, esetleg közös előadásra hívom. A játék végén közösen a helyére visszük a játékokat. És megkérem őket, hogy rajzolják le azt, ami a legjobban tetszett nekik.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Megegyezhetünk, hogy nem lehet hangot kiadni, vagy hogy egy bizonyos téma köré kell csoportosítani a varázslásokat, pl. állatok, foglalkozások.
A játékvezető speciális feladatai: Elsőként én varázsolok valami egyszerűt, hogy beindítsam a fantáziájukat, aztán egy-egy továbblendítésnek varázsolhatok egy-két izgibbet, bonyolultabbat.
Egyéb/megjegyzés: Most nem az ovisokkal játszottam, hanem itthon a saját gyerekeimmel, akik most teljes Rumini-lázban égnek, ezért találtam ki ezt a kerettörténetet.
A játékot lejegyezte: Bakos Veronika