JÁTÉKRA FEL!

Pölhe Erzsébet: Nóé bárkája

  • A játék neve, címe: Nóé bárkája
  • A játék pedagógiai célja: Az előző év tananyagának ismétlése, összetartásra, együttműködésre nevelni.
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: nem szükséges
  • Résztvevők száma: 8-14,15-20
  • Résztvevők életkora: 10+
  • Játékidő: 5-10 perc
  • Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: 2zacskó smoki, 100db. fogvájó
  • Technikai igény: laptop
  • Az előkészítés feladatai: előkészíteni you tube: Nagy Kalandozások, történetek a bibliából, Nóé bárkája 1rész
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  • A játék megnyitása, nyitánya: 6 perces rajzfilm,majd elmondom a kerettörténetet: Ti most Nóé és fiai, menyei vagytok. Fel kell építenetek az Úr parancsa szerint a bárkát, számotokra és az állatok számára. Miből, milyen anyagból fogtok építeni? Nóé fenyőfábólés nádfonatból épített, ti smokiból és fogvájóból építitek fel bárkátokat. Az építőanyagot úgy szerezitek meg, hogy pontos válaszokat adtok a kérdésekre a tavalyi anyagból.
  • A játék menete, játékszabályok: Következnek a kérdések mindegyik csapatnak 4. Minden jó válaszra 8 smoki jár, így lehet összegyűjteni 32 darabot a bárka 3 szintjére. Miután a csapatok megszerezték az ”építőanyagot”, pontos válaszaikkal a feltett ismétlőkérdésekre( 4 csapat*4kérdés 16 kérdés) az adott ábra szerint felépítik a 3 szintes bárkájukat. Az alaprajzot megadom a táblán, elmagyarázom, megmutatom hogyan kell összekötni a smokikat a fogvájókkal. Az a csapat amelyik leghamarabb fölépíti a bárkát, az a győztes.
  • A játék lezárása: Amikor a csapatok befejezték, (10-15perc) vége a játéknak ezen a szinten. Ha van idő, lehet tovább fejleszteni.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megállapítjuk közösen a rangsorolást, tapssal jutalmazzuk a győzteseket. Megdícsérem a játákosokat. Majd utána megkérdezem mi volt fontos a játékban, ( összedolgozás, csapatmunka, együttműködés, összetartás…)hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle … Legvégén megehetik az "építóanyagot".
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha van idő, lehet továbbjátszani, és állatokkal benépesíteni a bárkát. Nóé , az egyik játékos húz egy kártyát, amelyen egy állat szerepel. A csapat eljátsza, elmutogatja ezt az állatot, amit a másik csapatnak ki kell találnia. Ha ügyesek, mindkét csapatnak a bárkájába kerül ez az állat.
  • A játékvezető speciális feladatai: Előfordulhat, hogy összedől a bárka, bátorítani kell, hogy kezdjék újra, esetleg kevesebb szintje lesz a bárkának, de a csapatnak meg kell menekülnie az özönvíztől, nem szabad feladni.
  • Egyéb/megjegyzés:
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Pölhe Erzsébet