JÁTÉKRA FEL!

Turainé Magyar Ibolya: Kincsvadászat

  1. A játék neve, címe: Kincsvadászat
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, figyelem, koncentráció,beszédhang hallás, térbeli tájékozódás.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A tanteremben 1-1.5 méteres körben szabad tér biztosítása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Szék, piros és sárga lapocskák, különböző tárgyak(kincsek) 3-4 db, papírcsíkok, sál vagy kendő.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Piros és sárga kártyák és a papírcsíkok készítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Lehetőség szerint mindenkit bevonunk a játékba. Amennyiben mégis valaki nem szeretne játszani, ő lesz a segédem, aki figyeli, hogy a játékosok betartják-e a játékszabályokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy zsákból kártyákat húzunk. Aki a piros kártyát húzta ő lesz az őr, a többiek sárgát húznak ők lesznek a kincsvadászok.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy kincses szigetre érkeztünk.A kincset egy őr őrzi, a kincsvadászok azonban próbálják a kincset megkaparintani. Éjjel próbálkoznak, azért , mert az őr lehet, hogy elalszik és nem figyel olyan éberen. Annak a játékosnak, aki a piros lapot húzta ( őr ) bekötjük a szemét. Az őrtől 1-1.5 méterre tárgyakat helyezünk el , ezek a kincsek, körülötte pedig papírcsíkokat szórunk szét. Ezután a kincsvadászok az őr felé lopakodnak. Az őr a zaj irányába fülel és kinyújtja a kezét és állj-t kiált. Az a kincsvadász, aki tényleg a kincs irányába mozgott, vagy esetleg az őr meg is érintette 5 lépést hátrál. Az a kincsvadász győz, aki hibapont nélkül megközelíti és felveszi a kincset. Az őr abban az esetben győz, ha nem tudtak tőle kincset elcsenni.
  18. A játék lezárása: A játék végét 8 perc után tapssal jelzem.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megnézzük kinek sikerült kincset zsákmányolnia vagy megközelítenie hibapont nélkül az őrt.Tapsoljuk meg azokat, akiknek ez sikerült. Amennyiben az őr jól őrizte a kincset és nem tudtak tőle zsákmányolni övé a dicséret.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehezebb a játék, ha nem egy kincsvadász közelít az őr felé, hanem egyszerre 2-3. Sokkal nagyobb figyelemre és koncentrációra van szükség.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Turainé Magyar Ibolya