JÁTÉKRA FEL!

Vargáné Perjés Fabiola Olga: Kincskereső játék

  1. A játék neve, címe: Kincskereső játék
  2. A játék pedagógiai célja: Közösség építés, formálás, bátorságpróba, ahol egymást segíthetik bátoríthatják.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: több felnőtt jelenlétét igényli, zárt kertben, óvoda udvaron játszható
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: elemlámpa és apró kincsek (adott létszámnak megfelelően) kincsesláda a kincsek összegyűjtéséhez, homokozó homokkal
  12. Technikai igény: esti fényviszonyok, szürkület szükséges hozzá (Én egy óvodai ballagó csoport búcsú „bent alvós buliján” szerveztem ezt a játékot)
  13. Az előkészítés feladatai: minden résztvevőnek hoznia kell magával egy -egy zseblámpát, erről jó előre értesíteni kell őket, kincseket beszerezni, elrejteni a homokozóban „titkosan” néhány előkészítő, ráhangoló játék előzte meg a valódi kincskeresést
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Fontos hogy ne tudjanak róla, titkos legyen
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmese: Kedves kis manók megtudták, hogy vannak olyan bátor óvodások, akik estére is itt mernek maradni, aludni az óvodában, ezért belopóztak a mi udvarunkra, és ott kincseket rejtettek el nektek a homokozóban. Tényleg olyan bátrak vagytok, hogy ki mertek menni és megkeresni elemlámpáitokkal azokat a kincseket? Ha igen akkor rajta! Játékra fel!
  17. A játék menete, játékszabályok: Előzőleg az óvodában várjuk a sötétedést. Közben előkészítő, csapatépítő játékfűzést vezetek le. Így a jó hangulat, oldott légkör adott. A gyerekek egyre kíváncsibbak Majd közösen kipróbáljuk az elemlámpákat. Ez már a sötét épületben is nagy élmény és tovább fokozza a gyerekek kíváncsiságát. Ezután hangzik el a keretmese, majd ismertetem a következő játékszabályokat. Az udvarra együtt megyünk ki, mindenkinél van egy elemlámpa, melynek segítségével keresgélhet a homokban.A homokozótól messze elmenni tilos. Igyekezzetek minél több kincset összeszedni, de lökdösődni, veszekedni, másik kincsét elvenni nem szabad. Aki kincset talál, az hozza oda a kincsesládához, és tegye bele. A kincseket bent a világosban fogjuk majd szétosztani. Mindenki vihet haza belőle, ezt előre megígérem.
  18. A játék lezárása: Mikor minden elrejtett kincs előkerül, együtt megyünk vissza az épületbe, ahol a kincsek szétosztásával folytatódik a játék. Az elosztás lényege, hogy az választhat először, aki a legügyesebb valamiben. A mi esetünkben fontos volt, hogy mielőbb ágyba kerüljenek a gyerekek, így a leggyorsabban pizsamába öltöző gyerek választhatott elsőnek a kincsek közül.(a kincsek apró csillogó pomponok voltak, melyek csak színükben tértek el így az utolsónak maradt gyerek sem járt sokkal rosszabbul, mégis nagyon inspirálta őket ez, az öltözésben)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalmul mindenki hazaviheti az általa választott kincset. Jó visszajelzés volt, hogy a „Miért szeretem az óvodát?” kérdésre többen ezt a programot, a sok játékot mondták.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Régész játékként is játszottuk már ezt, kis változtatással. Akkor előző nap szétszerelhető játék dinoszaurusz csontokat ástunk el a homokban. Ezt kellet feltárniuk a kis régészeknek lapátokkal, ecsettel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Előkészítésen kívül, a gyerekek folyamatos biztatása, folytassák a keresést. pót zseblámpa biztosítása, ha valakié elromlana, durvaságok leállítása, gyerekek védelme az esetleges balesetektől, kincsesládába gyűjteni a kincseket, számolni, hogy ha mind megkerült, ne keressenek tovább.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Vargáné Perjés Fabiola Olga