JÁTÉKRA FEL!

Hortobágyi György Béláné: Zivatar a kertészetben

  1. A játék neve, címe: Zivatar a kertészetben
  2. A játék pedagógiai célja: A játék célja, hogy a résztvevők levezethessék a bennük felgyülemlett feszültséget, energiát.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy a játék hevében figyeljenek egymásra, ne ütközzenek össze!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Lehet a korábban elkészített fejdíszt használni, de anélkül is játszható.
  12. Technikai igény: Ha aszfalton játszuk, akkor krétára van szükség a terület kijelöléséhez, ha gyepen, akkor kötélre.
  13. Az előkészítés feladatai: Az elhatárolásra szánt részt elkerítem krétával, ha sportpályán játszuk, akkor kötéllel.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Igazából nincs szükség résztvevők bevonására az előkészületekhez. (Mi eszköz nélkül játszottuk.) Ráhangolódásképpen egy külön foglalkozás keretében készíthetünk fejdíszt. Mivel kertészetben vagyunk, melyet elért a zivatar különböző viragokat, fákat , cserjéket ábrázolva készíthetnek fejdíszt. A zivatart ábrázolva pedig esőt, jégesőt, szelet mennydörgést lehet megjeleníteni. Igényes, esztétikus fejdíszek készüljenek! Fejdísz nélkül is látható.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egy gyönyörű kertészetben vagytok, ahol szebbnél szebb virágok nyílnak, fák rügyeznek. Ám egyszer csak hatalmas zápor kerekedik, feltámad a szél, dörög, villámlik, esik az eső, és a jég. Ehhez készítettünk egy külön foglalkozáson fejdíszeket, melyet kérem, hogy vegyetek fel!
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy gyönyörű kertészetben vagytok, ahol szebbnél szebb virágok nyílnak, fák rügyeznek. A krétával (kötéllel) bekerített rész a kertészet területét jelenti. Egyszer csak hatalmas zápor kerekedik, feltámad a szél, dörög, villámlik, esik az eső, és a jég, ami tönkreteszi a kertészet növényeit. A záporra jellemző jelenségek a kertészeten kívül helyezkednek el. A játék menete a következő: A zápor, eső, szél , mennydörgés, villámlás beszalad a kertészetbe, és elpusztítja, letarolja a növényeket. Először csak egy játékos szalad be, aki egy levegővétellel kiáltja: Szél: Ssssssssss Eső: Csöpp-csöpp-csöpp-csöpp Jég: Kop-kop-kop-kop Mennydörgés: Dörr-dörr-dörr-dörr Akit megfog, az kiesik a játékból! Ha mielőtt elfogy az illető levegője és kiszalad a körből, akkor az illető játékban marad. Ha azonban még a kertészetben elfogy a levegője, akkor ő is növénnyé alakul és ott marad bent. Az nyer, aki utoljára bent marad a kertészetben! Nehezítés: Amikor 2, majd 3, és 4 zivatar jelenség is beszalad a kertészetbe, és letarolja azt.
  18. A játék lezárása: A cél: a játék öröméért játszunk.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogy érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Úgy is játszható, hogy a kiesők bennmaradnak a kertészetben. Ilyenkor mozdulatlanul állnak. Balesetveszélyre, ütközésre, külön felhívom a figyelmet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat ismertetem. Egy utasítást kipróbálunk, hogy mindenki számára érthető legyen, ezután játszani élesben
  22. Egyéb/megjegyzés: A tapasztalatok alapján a résztvevők szeretik, élvezik a játékot, kiabálhatnak, az egész napi streszt feloldhatják
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hortobágyi György Béláné