JÁTÉKRA FEL!

Harsányi-Rácz Krisztina: Mániás család

  1. A játék neve, címe: Mániás család
  2. A játék pedagógiai célja: A kommunikációs készség és figyelem fejlesztése, a verbális és nonverbális csatornákon keresztül.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény: Nincs szükség semmilyen technikai eszközre, de a játék kényelmesebben játszható, ha minden játékosnak van egy széke, amire leülhet.
  13. Az előkészítés feladatai: Adott esetben a terem/helyszín berendezése, hogy a résztvevők körben ülve tudjanak játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Esetlegesen beszélgetés arról, hogy a résztvevők milyen mániákról hallottak már, tisztában vannak-e a szó jelentésével. Kerettörténet: a mániás család vendéget fogad, aki pszichológus és szeretné megfejteni, hogy mi a család mániája.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok (a mániás család tagjai) körben ülnek. A vendég (pszichológus) kívülről érkezik, akit a játékosok közül választunk ki. A mániás család tagjai megbeszélnek egy mániát, ami lehet egy gesztus, mimika vagy akár hang is. Amikor a vendég megérkezik, beáll a kör közepére és elkezd beszélgetni a családtagokkal, egy szabadon választott témáról, azaz mindenkinek külön-külön feltesz egy kérdést. A válaszadás során, a mániát is bele kell szőni a mondat(ok)ba, de lehetőleg úgy, hogy a vendég ne vegye azt észre.
  18. A játék lezárása: Miután a vendég játékos mindenkinek feltett egy kérdést és úgy érzi tudja, hogy mi a család mániája, elmondhatja. Ha kitalálja, a játéknak vége és új vendéget választunk, a család pedig egy újabb mániát. Ha rosszul tippelt, tovább kérdezhet és még két alkalommal próbálhatja megfejteni a mániát. Amennyiben harmadszorra sem sikerül kitalálnia, a játék véget ér és egy újabb kör kezdődik. A pszichológus célja, hogy rájöjjön a mániára és kigyógyítsa a családot a bajból.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A helyesen feltett kérdésekért-válaszokért, illetve a nonverbális jelzések megfelelő alkalmazásáért, megdicsérjük a játékosokat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kérdezz-felelek során meghatározzuk a témát (ez lehet pl. az előző tanóra anyaga), melytől nem térhetnek el a játékosok.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Harsányi-Rácz Krisztina