JÁTÉKRA FEL!

Hetyeiné Turcsányi Cecília: Keresd a párját!

  1. A játék neve, címe: Keresd a párját!
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők gyakorolják az elemi számolást, a számképek felismerését, az azonosság, az egyenlőség és az egyesítés fogalmát.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Résztvevők figyelmének a felhívása, hogy a séta alkalmával figyeljenek egymás biztonságára.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nyakba akasztható számkártyák a résztvevőknek, nagyobb számkártyák a játékvezetőnek.
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Az asztalok és székek félre tolása, hogy a csoportszoba közepe üres legyen, kellékek előkészítése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A nyakba akasztható számkártyák kiosztása és a terem átrendezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék elkezdése előtt minden résztvevő bemutatja a számkártyáját és megszámolják a rajta levő pontokat. Elmondom a játékszabályokat, mire figyeljenek a játék során. Megbeszéljük milyen jelet használok a játék során.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok a terem közepén sétálnak, én a csoportszoba közepén irányítom a játékot. Jelre mindenkinek párba kell állni azzal akinek ugyannyit mutat a számkártyája mint az övé. Következő séta alkalmával számkártyát kell cserélni egy tetszőleges játékossal. Csere után szintén párba kell állni az ugyannyit mutató számkártya tulajdonosával.
  18. A játék lezárása: Ha a cél a gyakorlás, akkor nem kiesésre játszunk. Ha a cél a versenyhelyzet, akkor a tévesztő, hibázó játékos zálogot ad.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, megkérdezem amit tanultak belőle és milyen tapasztalatokat szereztek belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékvezető felmutat egy számkártyát. Úgy kell a játékosoknak párba állni, hogy a számkártyáik összege egyenlő legyen a felmutatott számkártyával.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok folyamatos ismertetése. Minnél jobban megy a játék annál nagyobb számképet lehet felmutatni. A játékosok folyamatos figyelése és ellenőrzése, hogy a feladatot helyesen végezték el.
  22. Egyéb/megjegyzés: A résztvevők örömmel fogadták a játékot és kérték, hogy máskor is játszhassák el.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Hetyeiné Turcsányi Cecília