JÁTÉKRA FEL!

Garai Dóra: Plüsselkapó

  1. A játék neve, címe: Plüsselkapó
  2. A játék pedagógiai célja: Nyolcadik osztályosok ráhangolása a ballagásra, az iskolától való búcsúzásra
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A résztvevőkkel megbeszélni a lehetséges kockázatokat ( elcsúszás, összeütközés)
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Magic bag. Ez egy válltáska, amit főleg a kisebbek angol tanításánál használok. Az órai játékokhoz való kellékek ( babzsák, kártyák, kis plüssök, szívószálak, labda, dobókocka stb)
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség technikai kellékre
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő helyszín keresése az udvaron, a balesetveszély elkerülése érdekében
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék ismertetése előtt egy kis kötetlen beszélgetés az elmúlt 5 év angolóráiról és hogy mit jelent számukra a magic bag, valamint az iskolában tanító tanárok neveinek összegyűjtése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok kettes sorba rendeződnek. Megkérjük az egymás mellett álló párokat hogy válasszanak maguknak egy, az iskolában tanító pedagógust. Ezt a nevet hangosan el is mondják. Ezután a két sor eltávolodik egymástól kb 10 méterre. Majd megkérjük a tanulókat , hogy válasszanak másik helyet maguknak a soron belül, mert fontos, hogy ne a párjukkal szemben álljanak. Ekkor a játékvezető a két sor közötti tér közepére helyezi el a táskát, majd elmondja, hogy most a megbeszélt nevek közül bemond egyet. A páros két ellentétes sorban álló tagjainak az a feladata, hogy amikor meghallják a választott tanár nevét, pl Jutka néni, a táskához futnak és megpróbálják felkapni a táskát. A nyertes visszateszi a táskát a helyére és a pár visszaáll a helyére. Utána jöhet a következő név. Amikor már minden pár legalább egyszer versengett, jöhet a nehezített változat. Ha a pár egyik tagja fölkapta a táskát, de a másik hozzá ért, akkor nem nyert, vissza kell tennie a táskát.
  18. A játék lezárása: A játékot addig játsszuk, amíg a párosok legalább háromszor sorra nem kerülnek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A tanulóknak megköszönöm, hogy ilyen lelkesen küzdöttek tanáraik nevében.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ugyanezt a játékot játszhatjuk osztálytársak vagy akár az osztály életében emlékezetes helyek, programok neveivel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Nagyon fontos felhívni a figyelmüket a balesetveszélyre: elcsúszás, összefejelés.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon élvezték a játékot, jókat nevettünk és közben kiderült, hogy sokaknak nagyon fontos a magic bag. A játékot kettős szerepben vezényeltem: osztályfőnök és nyelvtanár.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Garai Dóra