JÁTÉKRA FEL!

Kosler Krisztina: Székfoglaló újragondolva

  1. A játék neve, címe: Székfoglaló újragondolva
  2. A játék pedagógiai célja: Közösség együttműködésének fejlesztése, egymás normális hangnemben való irányítása, feszültség oldása.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A székek megfelelő távolságban való elhelyezése, szabályok szigorú betartatása vagyis nem engedjük, hogy a székeket mozgassák.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: A tanulók számával megegyező mennyiségű szék.
  12. Technikai igény: Nincs szükség semmilyen technikai eszközre.
  13. Az előkészítés feladatai: A tanulókat úgy irányítjuk, hogy a székeikre úgy üljenek le, hogy egymástól kb.80 cm-1 m-re legyenek. Törekedjenek arra, hogy ne körbe, hanem össze-vissza legyenek.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: 1.Találjanak ki új keret történetet. pl. ne a vámpír keressen helyet magának, hanem a buszon az öreg néni 2. Felelevenítjük az előző játékok pozitív élményeit.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék keret történetének ismertetése. A játék vezető kiválaszt egy tanulót, akit ki állítok a játék tér szélére, ő keresi majd a helyét az első körben.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. Minden tanuló leül a játéktéren elhelyezett székekre. 2. A játékvezető kiválaszt egy tanulót és kihívja a játéktér szélére. 3. A kiválasztott elindul az üres széke felé, hogy leüljön. 4. A többiek feladata, hogy elfoglalják a kiválasztott helyét úgy, hogy ő ne tudjon leülni. Ezáltal valahol máshol szabadul fel egy hely, amit szintén védeniük kell a többieknek. A játék egy menete akkor ér véget, ha a kiválasztott le tud ülni. 5. Az a játékos lesz a következő kiválasztott, amelyik nem tudta megakadályozni a játék végét, mert esetleg rosszul döntött, nem neki kellett volna felállnia vagy áthelyezkednie vagy túl lassú volt, nem reagált időben. Ezt a játék vezető dönti el, diákok segíthetnek a döntésében. Ha valaki már többször volt, más pedig passzív akkor ezt érdemes észrevenni és cserélgetni a diákok helyeit vagy a kiválasztott személyét. Fontos, hogy a székeket nem szabad mozgatni és egy székre egyszerre csak egy tanuló ülhet.
  18. A játék lezárása: Mikor már esetleg nagyon vadul játszanak, vagy mindenki volt már kiválasztott, akkor a játék vezető leállítja a játékot, megkéri őket pakoljanak minden széket a helyére.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vezető megdicséri őket, feleleveníti a legemlékezetesebb helycseréket, kikéri a véleményüket miken kellene még változtatni, hogy még élvezetesebb legyen a játék. Van-e valami építő jellegű ötletük?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Osztály teremben:Nem székeken ülnek hanem kis szivacsokon, szőnyegeken. 2. Tornateremben: többféle szeren is elhelyezkedhetnek és nagyobb téren: zsámolyok, szőnyegek (2-3 tanuló), padok (3-4 tanuló), szekrény legfelső részén (2 tanuló), nagyobb medicinlabda, stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok szigorú betartatása a baleset megelőzése érdekében.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tornatermes változatot is kipróbáltam, ott már nagyon gyorsan kellett felpattanniuk és átszaladniuk az új helyre.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Kosler Krisztina