JÁTÉKRA FEL!

Borosné Jandura Ivett: Kutyusok a kutyaházban

  1. A játék neve, címe: Kutyusok a kutyaházban
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés gyakorlása, fejlesztése, ügyesség, gyorsaság fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét, hogy figyeljenek oda egymásra, jobbra induljanak a kör vonalán.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előtte bemelegítésként egy fogójáték , egy kis gimnasztika segíthet, hogy az izmokat előkészítsük, ráhangolódjunk a közös játékra.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mivel a játékhoz páros számú játékosokra van szükség, ha véletlenül páratlanul vagyunk, akinek nem jut pár, felkérem segítőnek, figyelje, hogy ki a leggyorsabb, ki ér vissza elsőként a kutyaházba.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki válasszon magának egy párt. Egyikőtök lesz a kutyus, a másik a kutyaház. Alakítsunk két kört úgy, hogy a kutyusok alkotják a belső kört, a kutyaházakból áll a külső kör. A kutyaházak jó nagy terpeszben álljanak, hogy a kutyus kiférjen. Sípszóra a kutyusoknak ki kell bújni a házikóból és jobbra indulva, futva meg kell kerülni a kört,majd visszabújni a kutyaházba. Aki először ér vissza a kutyaházába, az a győztes. Először játszunk egy próbajátékot. Nehezítésként a kutyusoknak négykézláb mászva, pókjárásban vagy hátra felé futva kell megkerülnie a kört és visszabújni a kutyaházba. Ezután cserélünk,a kutyusokból lesz a kutyaház, a kutyaházakból a kutyusok.
  18. A játék lezárása: Ha látom, hogy fáradnak,lassulnak, esetleg már nem olyan lelkesek, megköszön mindenkinek a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha sikerül megszámolni ki hányszor volt első, vagy kik voltak a legügyesebbek, közösen megtapsoljuk őket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Először futással kerüli meg a kört mindenki, majd különböző módokon( négykézláb mászva,pókjárásban, hátrafelé futva stb.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: A balesetmentes játékra figyelni, biztatni a játékosokat.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Borosné Jandura Ivett