JÁTÉKRA FEL!

Tóth Márta: Szembekacsintós gyilkos

A játék neve, címe: Szembekacsintós gyilkos

A játék pedagógiai célja: csendesítő, egymásra figyelés, szemkontaktus

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Nagyon fontos, hogy milyen korosztálynak mondjuk, hogy most valaki meg fog ölni- ezért választottam a hetedikeseket. Náluk nahéz már a lábon állás, szívesen játszanak, de ne kelljen mozogni sookat, illetve nehezen néznek egymás szemébe. Ezért fontos olyan killert választani, hogy olyan gyereknek legyen lehetősége a játék által szembenézni a többiekkel, aki másképp nem mer. Figyelni kell, hogy ne váljanak agresszívekké, ne sértsék meg egymást.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: székek

Az előkészítés feladatai: A tantermet át kell rendezni: a padokat ki kell tolni a terem szélére, és a székeket körbe kell rendezni

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők maguk alakítják ki a kört a székekből. Játszunk pár játékot bevezetőül. Egy már ismert és kedvelt játékot, egy új és pörgős játékot, hogy utána jólessen a leülés.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok körben ülnek. Elmondom, hogy köztük van egy gyilkos, és az fog kacsintással valakire rápisogni, amivel megöli a játékosokat.

A játék menete, játékszabályok: Mindenki tegye hátra a kezét, tenyerét nyitva tartva, hogy tudjam megérinteni. Akit megérintek az lesz a gyilkos. Miután körbejártam elkezdődik a játék. Mindenki figyel, szembey sorra a játékosokkal. Amennyiben rákacsint a gyilkos, hangos ordítással, vagy visítással kell jelezze ezt. Lehet gyanusítani kézfelemeléssel. Ha már legalább ketten gyanusítanak valakit, hogy ő lenne a gyilkos, akkor leállítom a játékot, és háromig számolok. Egyszerre rá kell mutatniukés ki kell mondaniuk a gyanusított nevét. Ha talál vége a körnek, ha nem akkor mindkét gyanusító kiesik.

A játék lezárása: Bejelentem, hogy mostmár lezárjuk a játékot. Visszatérünk a valós életbe.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Visszajelzést kérek a következő kérdések alapján: hogy érezték magukat a különböző szerepben lévők( gyilkos, legyilkolt, vádló, vádlott)? Ki tudott próbálni minden vágyott szerepet?

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: több gyilkos, sétálva a teremben

A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni az arcokat, hogy mindenki jól érezze magát a szerepében, illetve olyan gyereket tenni meg gyilkosnak, akinek kihívás a másik szemébe nézni

Egyéb/megjegyzés: Nagyon komolyan vette a csoport a játékot. Fontos a bevezetőjáték, hogy kedvet kapjanak a játszásra.

A játékot lejegyezte: Tóth Márta