JÁTÉKRA FEL!

Kohn Judit: Tündérek kincse (csipeszgyűjtő)

A játék neve, címe: Tündérek kincse (csipeszgyűjtő)

A játék pedagógiai célja: a figyelem, a koncentráció, az ügyesség fejlesztése, versenyszellem kialakítása, szórakozás

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések:

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: székek, kitűzők

Technikai igény:

Az előkészítés feladatai: a helyszín átrendezése, kellékek biztosítása

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: helyszín rendezése, kialakítása, kellékek elkészítése és kiosztása

A játék megnyitása, nyitánya: a játékosok ismerik egymást, nincs szükség bemutatkozásra, játékszabályok ismertetése

A játék menete, játékszabályok:a tündérek vissza akarják szerezni a gonosz varázslótól a régen elveszett kincset a játékosok körben állnak, párban játszanak dió-falevél-varázspálca (kő-papír-olló) játékot a játék célja a széken elhelyezett kitűzők megszerzése/azok megszerzésének megakadályozása bal/jobb kézzel a játékosok a székek mellett guggolva játszanak aki a legtöbb kitűzőt megszerzi, az győz

A játék lezárása: a játék akkor fejeződik be, ha egy játékos összegyűjti a legtöbb kitűzőt a versenyhelyzet és az új kerettörténet izgalmassá teszi a sokak által ismert alapjátékot is kiesés, „retorzió” nincs

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: a játék végén a győztesnek gratulálunk, de a többi résztvevő is pozitív megerősítést, dicséretet kap

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: a későbbi kurzusrésztvevők fantáziájára bízom

A játékvezető speciális feladatai: egy idő után változtatni kell a kerettörténeten, hogy a játék ne váljon unalmassá

Egyéb/megjegyzés: –

A játékot lejegyezte: Kohn Judit