JÁTÉKRA FEL!

Szabóné Demeter Edit: Baromfiudvar

A játék neve, címe: Baromfiudvar

A játék pedagógiai célja: Új játék tanulása

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő hely biztosítása, csak a játékosok tartózkodhatnak a területen. Veszélyes helyzetekre felhívom a játékosok figyelmét pl. ütközés.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: 2 kosár, színes kislabdák, kolomp, 2 szék, róka fejdísz

Az előkészítés feladatai: Kellékek előkészítése, a helyszín lezárása.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek viszik ki az udvarra az összekészített eszközöket és az elpakolásukban is segédkeznek.

A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek félkörben vagy vonalban állnak. Én előttük állva elmesélem a kerettörténetet. Böske néni megeteti a baromfiház lakóit, kukoricát szór ki az udvarra. A baromfiház lakóinak, nektek össze kell szedni a kukoricát és a kihelyezett kosarakba kell rakni. Igen ám, a róka a bokornál settenkedik és már csorog a nyála egy kis csibe húsért.

A játék menete, játékszabályok:A baromfiudvar az aszfaltos udvarrész a kukorica pedig a kislabda lesz, amit fel kell kapkodni és a kosárba rakni. Ha meghalljátok a kolomp hangját kezdődik a játék. Egyszerre csak egy labdát lehet felvenni és bármelyik kosárba helyezni, úgy hogy kiscsirkék közben csipognak. A róka a bokorból figyel, kolomp hangjára megy vadászni a baromfiudvarba. A kiscsirkék ijedtükben összebújnak, összekapaszkodnak, akkor a róka nem viheti el őket. Akit mégis megfog azt viszi a rókalyukba. A róka kiválasztása.

A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha elfogy a kukorica.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekeket megdicsérem és megkérdezem tetszett-e a játék vagy milyen új ötletük lenne a továbbiakban. Ha a játék folyamán felmerült valami probléma azt megbeszéljük rögtön és a játék végén is . Folyadékpótlás.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A.Meghatározott kézzel: jobb/bal. B. Színes labdák esetében minden színhez hozzárendelek egy állatot pl. sárga-csirke/piros-kakas/fehér-liba/kék-pulyka és a hozzá kapcsolódó hanggal játsszuk. C. Meghatározom melyik kosárba melyik labda kerülhet. D. Meg lehet határozni, hogy ketten, hárman kapaszkodjanak össze a róka elől. E. Zenére is lehet játszani. Amikor a zene leáll, akkor jön a róka.

A játékvezető speciális feladatai: A szabályok fokozatos ismertetése, akár próba játékkal. Folyamatosan figyelek a biztonságra.

A játékot lejegyezte: Szabóné Demeter Edit