JÁTÉKRA FEL!

Révész-Papp Ágnes: Ugróiskola ABC

A játék neve, címe: Ugróiskola ABC

A játék pedagógiai célja: figyelem koncentráció fejlesztése, szókincsbővítése, Állóképesség fejlesztése, dinamika

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Olyan területet kell választani, ahol az ugrósikolának van hely. Jól körbejárható legyen. Csak a játékosok legyenek a pálya körül. A játékosoknak maximális figyelemre van szükség.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: A játékhoz szükséges eszközök: aszfaltkréta, ugróiskola tábla (felrajzolt), dobókocka, dobókocka tábla magyarázat

Az előkészítés feladatai: A részvevők készítsék elő a játékhoz szükséges eszközöket. A játkéhoz megfelelő hely kiválasztása. A tábla felrajzolása.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A játék megnyitása, nyitánya: Kedves Gyerekek! Hoztam nektek egy nagyszerű játékot. A neve ugróiskola ABC. Az aszfalt krétával megrajzoljuk az általunk választott megfelelő ugróiskola táblát. Lehet kör, téglalap, ovális alakú a mezők formája. A játékleírásban az alábbi, hagyományos formát használjuk. A játék 5 körből áll.

A játék menete, játékszabályok:Játékszabály: A játékosok a dobókocka segítségével, eldöntik, az egymás közötti sorrendet. Aki elsőként kezdi a játékot, az ugróiskola elé áll. A dobókockának igazán most lesz szerepe. A játékos először dob egyet a dobókockával. Amennyit a dobókocka mutat, arra a mezőre ugrik. Ha kettőt dobott, akkor a kettes mezőre kell ugrani. Minden számhoz tartozik egy ugrási technika. Ki kell választani a megfelelő ugrást és végrehajtani a gyakorlatot: 1- guggolás, 2- páros láb, 3- gólya (fél lábbon) jobb lábon, 4-elől kereszt, 5-nyusziugrás, 6-gólya, bal lábon. Az adott mezőre érve, meg kell oldani egy feladatot az ABC betűinek segítségével.. Az egyik játékos mondja magában az ABC-t, közben a másik játékos a „stop” szóval megállítja. Amelyik betűnél megállt, azzal a betűvel kell mondani az adott körnek megfelelő fajta neveket, (pl. első körben lány neveket) annyit, amelyik mezőn éppen áll. (ha 2-es mezőn van, akkor 2 lány nevet). A játék köreinek neve van: 1. kör:- lány nevek 2. kör:- fiú nevek 3. kör: állatnevek 4. kör: tárgy nevek 5. kör: játék nevek

A játék lezárása: Ha feladatot teljesítette, végig ugorhatja az ugróiskolát. Az egész játék 5 körből áll. Az a győztes, aki mindet megcsinálja.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret! Az ugróiskola győztese csokoládét kap.

A játékvezető speciális feladatai: A nyugodt légkör megteremtése.A játék közben a buzdítás, motiválás a játékosok felé.

A játékot lejegyezte: Révész-Papp Ágnes