„A játék kezdésekor színes kupakokat osztok ki. ( egy dobozból, mely le van kendóvel takarva) Tenyerükbe zárják, senki se lássa. Akié a kék kupak ( a többieké rózsaszín), ő lesz a kacsintó, azaz a varázsló. Kerettörténetem: Most 14-en ültök itt a székeken gyerekek. Közületek egy tanuló egy gonosz varázsló álruhában! ( Akinél a kék kupak van). Ez a varázsló a tekintetével, kacsintásával varázsol. Minél több gyereket szeretne átváltoztatni egérré. A varázsló akire rákacsint, az kiesik. ( Üljön le a széke elé törökülésbe.) Így lesz egérke. Figyeljétek nagyon egymás tekintetét. Le kell buktatni a gonosz varázslót. Ha van sejtésetek , hogy ki az, akkor jelentkezni kell. 3 jelentkezó esetén engedem, hogy rámutass az illetőre. Ha ugyanarra mutattatok, az a játékos kiesik, vagy szerencsés esetben ő a varázsló. Ha nem ugyanarra, akkor ti estetek ki. Ha a varázsló lebukott, akkor győztek a gyerekek. A játék akkor fejeződik be, ha a varázsló és még 2 gyerek marad a játék végén.”
Szabó Anita Anita
Célcsoport: 5-9