JÁTÉKRA FEL!

Kovács Róbertné: Plüss elkapó, avagy Lomha Lajos repülni tanul

A játék neve, címe: Plüss elkapó, avagy Lomha Lajos repülni tanul

A játék pedagógiai célja: Figyelem, koncentráció, gyorsaság és ügyesség fejlesztése. Az egyén szerepe a csapatjátékban. A csapat sikeréért mindenki legjobb teljesítményére szükség van.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A csoportlétszámnak megfelelő nagyságú, akadálymentes terület választása.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: Egy darab plüss, valamint teremben szigetelő szalag, a térfelek ill. játékosok tartózkodási helyének jelöléséhez.

Az előkészítés feladatai: A szigetelő szalagból 5 csíkot ragasztok a padlóra.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Osztályunknak van egy kedvenc plüss kutyája, akit Lomha Lajosnak hívunk. Szándékosan adtuk neki ezt a nevet, mert Lajos megmozgatásának ürügyével minden nap valamilyen mozgásra ösztönözzük a gyermekeket. A gyerekek mindig izgatottan várják, hogy mi lesz a következő játékos, mozgásos feladat Lomha Lajossal.

A játék megnyitása, nyitánya: Az elmúlt napokban már sokféleképpen megmozgattuk Lomha Lajost: futott, ugrált, bújócskázott, táncolt, tornázott. Most repülni fogjuk megtanítani.

A játék menete, játékszabályok:Öt vonal jelölés található a földön. Ezek mentén foglalják majd el helyüket a játékosok. Két csapatot hozunk létre. A középső vonalra helyezzük a plüss Lomha Lajost. A plüsstől jobbra lévő vonalhoz felsorakozik az egyik csapat, a plüss másik oldalán található vonalhoz a másik csapat. Mind a két csapatból kiválasztunk egy-egy csapatkapitányt, akik szembe állnak a saját csapataikkal, az ellenség háta mögötti vonalhoz (a két szélső vonalhoz). A csapattagokat beszámozzuk. A játékvezető mond egy számot. Ekkor mind a két csapatból el kell indulnia a plüsshöz annak a játékosnak, aki a számát hallotta. Aki hamarabb felveszi a plüsst a földről, annak az ellenséges csapat feje felett át kell dobnia a plüsst a csapatkapitányuknak. Az ellenség tegyen meg mindent a saját térfelén, hogy elkapja a repülő Lomha Lajost! Ha elkapják, akkor a pontot ők szerzik meg, ha a csapatkapitány kapja el, akkor az ő csapatáé a pont.

A játék lezárása: Addig tart a játék, amíg valamelyik csapat elsőként gyűjt össze 10 pontot. Ennyi ideig tartó repülés után Lomha Lajosnak is szüksége lesz egy kis pihenésre.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék során tapasztalt pozitívumok és negatívumok megbeszélése a játék résztvevőivel. Eredményt hirdetünk. Megnevezzük a győztes csapatot és szerzett pontokat. A kölcsönös tisztelet kifejezéseként megtapsolják egymást a csapatok.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Pl.: a plüss elkapása után futni kell egy adott irányba a plüssel (esetleg egy kisebb akadálypályán keresztül), majd egy adott célba be kell dobni a plüsst. Ha sikerül a célba bedobni, akkor pontot kap a csapat, ha nem, akkor nincs pont.

A játékvezető speciális feladatai: Figyelmet kell fordítani arra, hogy lehetőleg mindenki sorra kerüljön a játékban, valamint a szüntelen változó eredményeket érdemes feljegyezni, nehogy összezavarodjon a játékvezető.

Egyéb/megjegyzés: Jó hangulatú, vidám versenyszellemmel küzdöttek a gyerekek. Boldogan reptették Lomha Lajost. Természetesen nem maradhatott el a visszavágó!

A játékot lejegyezte: Kovács Róbertné