JÁTÉKRA FEL!

Csernyu-Ficsor Viktória: E-mailt kapot az aki…

A játék neve, címe: E-mailt kapot az aki…

A játék pedagógiai célja: Angol nyelvi órákon warm up, vagy csapatéptő tréning

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Vigyázzanak egymás testi épségére. Érezzék jól magukat.A tanult nyelvtani elemek gyakorlása.

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Székek

Technikai igény: Székek

Az előkészítés feladatai: A székek körbe rakása.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Helyszín közös beredezése pl. a székek elhelyezése.

A játék megnyitása, nyitánya: E-mailt kaptál, de hogy ki? Azt csak én tudom megmondani, ugyanis én állok és látom a monitort, ti ültök és nézitek a képernyőt.

A játék menete, játékszabályok:Kell, hogy mondjak valamilyen tulajdonságot, olyat, ami több résztvevőre is érvényes. Nem lehet olyat mondani, ami a résztvevők közül csak egyvalakire érvényes (pl. az kapott e-mailt aki…). Attól általánosabb tulajdonságot kellene, hogy mondjak. Körben vannak a székek elhelyezve. Úgy fogjuk kezdeni a játékot, hogy mindenki elfoglal egy széket, tehát leül rá. Én a kör közepén állok és mondok egy tulajdonságot. Akire igaz az adott tulajdonság, az el kell, hogy hagyja a jelenlegi székét, de közben én is igyekszem elfoglalni valaki más helyét. Akinek nem marad üres széke, azaz nem tud leülni, beáll a kör közepére és neki kell mondani egy tulajdonságot. Az első tulajdonság az lesz, hogy e-mailt kapott, akinek hosszú a haja. Akire igaz, feláll és keres egy másik széket magának. Mindenkinek el kell hagynia a helyét, akire igz az állítás. Pl. Emailt kapott az a játékos, aki az elmúlt egy hónapban hazudott.

A játék lezárása: A játék elején elmondom, hogy kb. 4-5 perc lesz a játékidő. Az idő közeledtével befejezzük a játékot, persze ha a résztvevők jól érzik magukat, tarthat egy kicsit tovább.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdezem, hogy jól érzték e magukat a résztvevők.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot iskolai keretek között a 6.7. évfolyamon tartottam volna angol órán, ahol a külső és belső tulajdonságokról tanultunk. Pl. An emailt got someone, who has lied in the previous month.

A játékvezető speciális feladatai: A biztonságra kell odafigyelni. Valamint a résztevők életkori sajátosságaira.

Egyéb/megjegyzés: Ez egy jó módszer az angol nyekvi készségek gyakorlására.

A játékot lejegyezte: Csernyu-Ficsor Viktória